Feestdagen en prikkels

24-10-2017

De feestdagen komen er weer aan en voor hoogsensitieve mensen is dit een uitdagende periode gezien alle prikkels. Van de ene naar de andere familie, boodschappen doen, veel mensen om je heen en veelal minder eigen tijd. Vaak zijn al die prikkels een behoorijke aanslag op je lichaam en geest en ben je al uitgeput voordat het feest gaat beginnen. Hopelijk kun je iets met onderstaande handvatten om de feestdagen genietend en ongeschonden door te komen.

  • Maak een planning. Bekijk en beheers je ingeplande activiteiten. Misschien als je de planning eens goed bekijkt dat het wel meevalt allemaal.
  • Bescherm jezelf. Voel je dat je energie weggezogen wordt tijdens een gesprek, doe dan je armen over elkaar of doe je rechterhand op je zonnevlecht (onder je navel). Als je zit kun je tevens je enkels over elkaar doen. Je sluit je zo energetisch af.

  • Ook tijdens de feestdagen geldt: Wees mild voor jezelf. Plan rustmomenten in, plan je boodschappen doen op rustige momenten. (Vraag je partner of hij/zij de boodschappen wil doen ;))

  • Meer is niet beter.........dit geldt voor de hoeveelheid activiteiten alsook het nuttigen van alle lekkers dat de komende tijd wordt aangeboden. Voel zelf wanneer het voor jou genoeg is.

  • Gebruik affirmaties: zeg 's morgens tegen jezelf dat je sterk bent, luister naar jezelf en voel dat je een leuke feestdagen gaat krijgen.

  • Ga er positief in en geniet! Ach, voor je het weet begint 'het gewone leven' weer. pffff. Tijd om bij te komen.